Strona główna |  Pracownicy | Kontakt |

Z życia ŚDS
 Galeria

7-9.11.2012 „Nasz Region – Wielkopolska „ – wycieczka edukacyjna
W tym roku w listopadzie w terminie od 07.11 do 09.11 pojechaliśmy na trzydniową wycieczkę pod hasłem ,,Nasz Region - Wielkopolska”. Towarzyszyli nam dwaj uczniowie Zespołu Szkół w Bukówcu Górnym, którzy znaleźli się  czołówce biegaczy podczas Bukówieckiego Lotania. Zaprosiliśmy Przemka i Aleksandra do udziału w wycieczce, by w ten sposób podziękować im za wysiłek i determinację, dzięki którym więcej kilometrów zostało „zamienionych w złotówki”. 
Pierwszy dzień naszej wycieczki po regionie, zaczęliśmy od zwiedzania kompleksu pałacowo – parkowego z powozownią w Rogalinie. Na pierwszy ogień poszedł pałac siedziba rodu Raczyńskich gdzie można  było oglądnąć między innymi: galerie malarstwa polskiego i zagranicznego, pełne wyposażenie londyńskiego gabinetu  hrabiego, w którym spędził on ostatnich 26 lat swego życia. Później przyszedł czas by zwiedzić powozownie z wieloma ciekawymi zabytkowymi pojazdami konnymi.
Następnie pojechaliśmy do Kórnika by zwiedzić zamek, ale niestety nie udało nam się zwiedzić zamku bo akurat odbywał się remont, więc zwiedziliśmy park ze słynnymi dębami Lech, Czech i Rus oraz arboretum z tablicami edukacyjnymi.
 Na koniec dnia pojechaliśmy do Leśnego Ośrodka Szkoleniowego w Puszczykowie gdzie mieliśmy swoją bazę noclegową. Po przybyciu na miejsce zjedliśmy ciepły posiłek by się rozgrzać a następnie poszliśmy na pokoje by się rozpakować.
I tak nam minął pierwszy dzień naszego wspólnego wyjazdu....
Krzysztof U.

8 listopada w drugi dzień wycieczki pogoda była ładna. Pojechaliśmy do Poznania do Palmiarni, aby pospacerować alejami bogatymi w różnorodną roślinność wszelkich kontynentów. Gdy pooddychaliśmy już tropikalnym powietrzem pojechaliśmy na poznański rynek. W oczekiwaniu na południe i Koziołki każdy mógł zakupić dla siebie lub bliskich upominek. Gdy Koziołki schowały się już do siebie my także wróciliśmy do ośrodka na obiad.
Po południu p. Monika zorganizowała Przegląd Piosenki Żołnierskiej na który zaproszeni zostali uczestnicy Domu Pomocy Maltańskiej z Puszczykowa, którym dziękujemy, że pośpiewali z nami w patriotycznym duchu.  Jak tradycja każe była kawa i oczywiście Marcińskie Rogale. Pani Kierownik przygotowała dla nas  na wieczór wspaniałą niespodziankę – pojechaliśmy na poznańskie lotnisko Ławica, gdzie mogliśmy obserwować lądowanie oraz start samolotu. Okazało się, że to nie był koniec niespodzianek!!! Wieczorem nasi gospodarze zaproponowali nam ognisko i smażenie kiełbasek. To był bogaty w przeżycia dzień, dlatego zasnęliśmy, jak tylko głowę do poduszki przyłożyliśmy.
Piotr  R.

Trzeci dzień wycieczki rozpoczęliśmy od pakowania bagaży i złożenia podziękowań na ręce Pani Dyrektor Leśnego Ośrodka Szkoleniowego. Wyruszyliśmy w drogę. Zajechaliśmy w bardzo szczególne miejsce na Cytadelę – miejsce upamiętniające poległych podczas II wojny światowej.  Jest to bardzo piękne miejsce pełne zieleni wśród której mogliśmy pospacerować. Zwiedziliśmy także Muzeum Uzbrojenia, w którym niektórzy po raz pierwszy mogli zobaczyć z bliska jak wyglądały mundury, ubrania, sprzęt, broń, samochody i samoloty z czasów wojny. Opuszczając Cytadelę złożyliśmy wieniec oraz znicze na grobie poległych polaków.
Ostatnim punktem naszej wycieczki była Szreniawa, gdzie ogromne Muzeum Rolnictwa i Przemysłu Rolno – Spożywczego zachwyciło nas różnorodnością ekspozycji oraz sprzętów. Tego wszystkiego nie da się opisać to trzeba zobaczyć!!! Po wyczerpującym zwiedzaniu muzeum przejechaliśmy na czekający na nas ciepły posiłek po którym powróciliśmy do domów.
Izabela M.

To był wspaniały edukacyjny czas. Jeszcze raz serdecznie dziękujemy wszystkim biegaczom i chodziarzom, za wysiłek jaki włożyli  podczas” Bukówieckiego lotania”.
DZIĘKUJEMY!!!
 Uczestnicy Środowiskowego Domu Samopomocy im. Wernera Kenkel

21.11.2012 Dzień Pracownika Socjalnego
Dnia 21.11.2012  w naszym Domu po raz kolejny odbył się Dzień Pracownika Socjalnego. Rada Domu z pomocą p. Krzysztofa U. przygotowała koncert życzeń dla wszystkich pracowników z dedykacjami, fraszkami i piosenkami. Na ręce p. Kierownik złożony został także kosz owoców i słodkie co nie co. Wiemy, że bez naszej kadry nie mogłoby być Naszego Domu i nas, dlatego choć w tak skromny sposób pragniemy podziękować wszystkim pracownikom Środowiskowego Domu Samopomocy za pracę i opiekę. DZIĘKUJEMY!!! Życzymy także wszystkim pracownikom socjalnym wiele satysfakcji z podejmowanych zadań i radości z wykonywanej pracy.
Patrycja G.

24.11.2012 Cecyliada we Wschowie
24  listopada 2012r. w Domu Kultury we Wschowie  odbył  się XI przegląd Piosenki Religijnej Cecyliada.  Na  tę uroczystość  przybyli  goście  którzy  śpiewali  pieśni religijne.  My również  zostaliśmy zaproszeni na tę uroczystość  i zaprezentowaliśmy się w trzech utworach:  Raduje się dusza ma,  Przyjaciela  mam, i Pioseneczka, które przez ostatni okres intensywnie trenowaliśmy.  Na koniec każda delegacja  otrzymała statuetkę oraz dyplom. Jest to dla nas ogromne przeżycie i cykliczna impreza dlatego już czekamy na następny rok!!!
Mirka M.
26.11.2012 Andrzejki w Gostyniu
Na zaproszenie zaprzyjaźnionego Środowiskowego Domu Samopomocy w Gostyniu delegacja naszej placówki pojechała na andrzejkowy bal maskowy. Każdy z nas miał za zadanie przynieść z domu maskę i w ten sposób mieliśmy bardzo zabawne i kolorowe przebrania!! Zabawa była świetna, dużo śmiechu, tańców i słodkości. Serdecznie dziękujemy za zaproszenie i doskonałą zabawę.
Konrad G.

27.11.2012 Olimpiada bez granic – Leszno –Trapez
Każdego roku w listopadzie Poseł Ziemniak organizuje w Trapezie „Olimpiadę bez granic” w której udział biorą różne placówki i stowarzyszenia. W tym roku pojechaliśmy prawie w komplecie i startowaliśmy dzielnie we wszystkich konkurencjach. Udało nam się wygrać wiele cennych nagród: koszulki, piłkę, aparat, rower, pióro, książkę. Na zakończenie mogliśmy kibicować podczas meczu piłki nożnej rozgrywanego pomiędzy drużyną samorządowców leszczyńskich a drużyną zwycięzców Olimpiad Specjalnych z Szanghaju.

30.11.2012 Andrzejki w naszym Domu
Dzień rozpoczął się od przywitania przez P . Bernadettę, która opowiedziała nam skąd się wzięła tradycja Andrzejkowa, następnie była zabawa przy muzyce oraz słodki poczęstunek ,, Rogalik z wróżbą ''. Jak to bywa w Andrzejki oddawaliśmy się wszelakim wróżbom takim jak: Grosik na szczęście, Koło podróży, kram z marzeniami, „Lanie wosku''. Była także loteria z nagrodami i dużo, dużo zabawy przy muzyce. Dziękujemy za wspaniały pełen emocji dzień 