Strona główna |  Pracownicy | Kontakt |

Z życia ŚDS
 Galeria

Czerwiec 2011

30.05.- 03.06.2011 "Śladami polskich muzyków" Duszniki Zdrój – Kudowa Zdrój – Polanica Zdrój.

1 dzień: Pierwszym punktem naszej wycieczki były Duszniki Zdrój, gdzie zwiedziliśmy Muzeum Papiernictwa. Mogliśmy na własne oczy zobaczyć jak kiedyś wyrabiano papier. Bardzo nam się podobało. Na koniec dnia dotarliśmy do naszego miejsca noclegu – do pensjonatu „ALGA”. Okazało się, że warunki są świetne, pokoje bardzo ładne, a jedzenie przepyszne.
                                            Małgosia D.
2 dzień: Następnego dnia wycieczki zwiedzaliśmy Kudowę Zdrój. Byliśmy w parku zdrojowym z pijalnią wód mineralnych. Każdy z nas mógł napić się wody i sprawdzić jak smakuje. Zwiedziliśmy także Źródełko Maryi, gdzie wypływająca ze skały woda była niczym leczniczy balsam dla naszych oczu. Piękna kapliczka dodawała uroku całemu miejscu. Było pięknie. Po powrocie do pensjonatu wszyscy wzięliśmy udział w konkursie plastycznym „Ilustracja do muzyki Chopina i Moniuszki”.
3 dzień: Przemierzając Kudowę Zdrój zwiedziliśmy Muzeum Zabawek, gdzie powspominaliśmy stare czasy i piękne eksponaty z różnych bajek. Były misie, lalki, a nawet ławki z dawnej szkoły. Muzeum Żaby, gromadzące wszelkie gadżety związane z tym płazem, było naszym kolejnym punktem planu. Ten dzień spędzilismy bajecznie, gdyż wieczorem odbyła się wspólna zabawa taneczna oraz rozstrzygnięcie konkursu plastycznego.
                                            Patrycja G.
4 dzień: Tego dnia całą grupą pojechaliśmy autokarem do Skalnego Miasta, które miesci się w Czechach. Pan przewodnik opowiadał nam wszystko o tym, co znajduje się w tym miejscu. Uczył nas kilku słów w języku czeskim. Było bardzo ciekawie, te skały przypominały różne postacie, przedmioty, rosliny, zwierzęta. Był dzban Liczyrzepy, fotel babci, stopa Liczyrzepy i wiele innych. Po wspinaczkach i długim spacerze zatrzymaliśmy się na pyszne czeskie lody, czyli „zmarzliny”. Ten wspaniały dzień na zawsze zapadł mi w pamięć.
5 dzień: Rano wstaliśmy już o godzinie 7:00 i zaczęlismy się przygotowywać do wyjazdu do domu. Po pysznym śniadaniu spakowalismy bagaże do autobusu i piosenką pożegnalismy się z pracownikami „ALGI”. Ostatnim punktem naszej podróży była Polanica Zdrój, gdzie zwiedziliśmy Muzeum Etnograficzno – Misyjne w klasztorze ojców sercanów, park zdrojowy i pijalnię wód zdrojowych. Polanica Zdrój tak, jak inne miejsca które zwiedzalismy rozbrzmiewała nszym spiewem. Wykonaliśmy pieśni Moniuszki i Chopina, co spotkało się z podziwem innych. Tak zakończylismy nasz 5-dniowy wspaniały wyjazd. Szczęśliwi wróciliśmy do domu.
                                            Piotr K.

16.06.2011 Wizyta w przedszkolu

Podtrzymując znajomość z przedszkolakami z radością przyjęliśmy zaproszenie na występy naszych małych przyjaciół. Było wyborowo. Trzy grupy przedszkolaków zaprezentowały się w różnych artystycznych występach. Były tańce, śpiewy i przedstawienia. Było tak sympatycznie, że sami wzięliśmy udział w zabawie muzyczno – tanecznej integrując się z maluchami.
                                            Agnieszka B.

17.06.2011 Kino ŚDS – "Robin Hood"

Rada Domu na ten miesiąc zaplanowała film Ridleya Scotta – Robin Hood, w którym Russell Crowe wcielił się w główną rolę. Film ten opowiada losy Robina walczacego u boku króla Ryszarda. Po śmierci władcy, Robin udał sie do Nottingham, miasta opanowanego przez korupcję i wyniszczajace podatki. Tam zakochał się w pięknej Lady Marion, spotkał wielu ludzi o podobnych poglądach i rozpoczął walkę z nierównością, biedą i złymi rządami. Film bardzo nam się podobał, był przejmujący i dzięki niemu mogliśmy zobaczyć, jak ciężko kiedyś się żyło i jak dobrze jest nam teraz w naszych czasach.
                                            Krzysztof U.

29.06.2011 V Spartakiada osób Niepełnosprawnych w Gozdowie

Delegacja w składzie: Ela M., Agnieszka B., MałgosiaD., Krzysztof U., Paweł P. i Bartek D. wraz z p. Kierownik i p. Moniką pojechali do Wrześni – Gozdowa, aby wziąć udział w Spartakiadzie połączonej z obchodami 5-Lecia ŚDS-u „Na Skarpie”. Na miejscu czekały na nas różne konkurencje sportowe oraz miłe niespodzianki związane z jubileuszem. Mieliśmy możliwość obejrzeć prezentację multimedialną, przedstawienie – pantomimę "Ikar", był oczywiście także tort i dużo dobrej zabawy.
                                            Ela M.

30.06.2011 Górsko – piknik
po raz kolejny udało nam się wygrać konkurs „Szkolne Rady Na Odpady”, dzięki czemu zdobyliśmy finanse na wycieczkę. Tym razem postanowilismy spedzić dzień na piknikowaniu i obcowaniu z przyrodą. Autokar firmy „John” zawiózł nas pod samą bramę gospodarstwa agroturystycznego w Górsku prowadzonego przez p. Mariana Murka i jego rodzinę. Było wspaniale. Obejrzeliśmy piękną wystawę ptaków wyrzeźbionych przez p. Murka oraz płaskorzeźby z „Pana Tadeusza”. Świetną atrakcją okazał sie przejazd bryczką po okolicy. Tam jest wspaniale: pola, lasy, łąki i piekno przyrody. Dojrzeliśmy nawet bażanta łownego spacerującego po łące. To nie były jedyne atrakcje tego dnia, mogliśmy także zjeść pyszną kiełbaskę z grilla i smaczne surówki. Nie zabrakło także śpiewów i dobrej zabawy. Tego dnia mieliśmy możliwość spostrzec jak zmieniają się nasze wsie pod wpływem powstających agroturystycznych gospodarstw.